V ponedeljek, 2. 3. 2020, se je pouk po počitnicah v POŠ Marjeta začel malo drugače. Tehniški dan so zanje pripravili člani Zavoda Simetrus iz Frama. V okviru Modre delavnice so predstavili vsebino z naslovom Robotika in umetna inteligenca. Z učenci so organizirano delali pet šolskih ur in jim vsako od njih ponudili drugo vsebino, tako da je bilo delo res zanimivo.
Samo ena ura je bila teoretična, kjer so učenci v pogovoru s predavateljem in ob ogledu filmčkov s pravimi roboti povedali, kaj že vedo o omenjeni vsebini. Razmišljali so, kdaj nek predmet postane robot, kaj vse danes ti počno doma (robotski sesalniki, robotske kosilnice) ali v različnih tovarnah (izdelujejo avtomobile, prenašajo težke tovore …), spoznali, da lahko pomagajo bolnim (npr. na fizioterapijah). Pomenili so se tudi o zelo majhnih nano robotih, ki pripomorejo k odpravljanju različnih bolezni. Predavatelj je učencem še povedal, da robotom dodajo razmišljanje oz. umetno inteligenco in od njih nato pričakujemo smiselne odgovore. Izvedeli so, da je prvi mejnik v razvoju umetne inteligence l. 1997, ko je superračunalnik Deep Blue na šahovskem turnirju premagal svetovnega šahovskega mojstra Garija Kasparova. Seveda pa so spregovorili tudi o samovozečih avtomobilih in njihovem delovanju.
Pri drugi delavnici so učenci, kot je na začetku povedal naslednji predavatelj, potrebovali roke in možgane. Na računalniški tablici je bilo sprogramirano, kar so nato sestavili. Tablica jih je po korakih vodila, da so z lahkoto izdelali robotka. Dane ukaze so poslali izdelanemu robotku in ta je resnično deloval. Učenci so delali s pametnimi lego seti.
Tretjo uro so sestavljali robotske roke. Ugotovili so, da takšna roka posnema pravo človeško roko in deluje po danih navodilih. Izdelana robotska roka je delovala ob pomoči vode v brizgi (na osnovi hidravlike).
Četrto uro so iz različnih gradnikov sestavljali robote po svoje ali po navodilih. Izdelovali so tudi avtomobile in priredili tekmo med njimi – ugotavljali, kateri je prevozil najdaljšo pot.
Peta ura je v eni od iger vsebinsko spominjala na družabno igro človek, ne jezi se, saj se je bilo treba pomikati po poljih. Šlo pa je za predhodno programiranje mišk, ki so iskale sir. Ob tem so naletele na številne ovire, ki jih je bilo potrebno premagati. Učenci so se v drugi od iger še urili v orientaciji, v naslednji razvijali domišljijo, ko so sestavljali velike robote z magnetno sestavljanko.
Učenci so bili ob koncu dneva resnično navdušeni nad pestrim in zanimivim dogajanjem, ki ga ne doživijo vsak dan. Nova vsebina je dala slutiti, da bo kdo od mladih nadobudnežev tudi v kasnejšem življenju počel kaj podobnega. Res, saj sodobni poklici, ki jih čakajo v prihodnosti, prav gotovo vključujejo tudi znanje robotike in umetne inteligence.
Vsem predavateljem iskrena hvala za odlično pripravljen tehniški dan, učencem pa čestitke za aktivno sodelovanje!