Skoči na glavno vsebino

V ponedeljek, 5. 12. 2022, so imeli prvošolci Podružnične osnovne šole Marjeta prav poseben obisk. Obiskalo jih je namreč 10 učiteljic iz okoliških šol, višja svetovalka Zavoda za šolstvo OE Maribor dr. Leonida Novak in ravnatelj Osnovne šole Starše Franc Kekec.

Skupaj z učenci in učiteljicama Teo Golob in Majo Žnidarič so preživeli dve šolski uri, kjer so jim prikazali delček poučevalne prakse, s poudarkom na formativnem spremljanju znanja. Imeli so uro matematike, in sicer so utrjevali števila do 5.

V uvodnem delu so prejeli sporočilo prvega dobrega moža in z njegovo pomočjo ugotovili, kaj bo tema učne ure. Nato so se sprehodili skozi učne postaje, kjer so ponovili cilje in kriterije uspešnosti ter skozi različne dejavnosti utrjevali posamezne cilje.

Na PALČKOVI postaji so utrjevali zapis števil. To so lahko počeli na različne načine. S prstom v zdrob, s flomastrom ali kredo na tablo, na list z različnimi pisali in na pametno tablo.

Na Parkljevi postaji so imeli razgibano matematiko. Metali so veliko penasto kocko s pikami in vlekli kartice z gibalnimi nalogami (na njih so učenci med izvajanjem vaje). V primeru, da se je kocka ustavila na Jolly-ju, so lahko učenci sami izbirali vajo in število ponovitev.

MIKLAVŽEVA postaja je od učencev zahtevala iskanje parov. Iskali so grafični zapis za posamezno število. To so lahko počeli skozi igro spomin ali papirnate krožnike sestavljali v celoto.

Na BOŽIČKOVI postaji so se lahko urili v seštevanju. Tu so imeli tudi možnost dela z računalnikom. Že med tednom so učenci drug za drugega pripravljali skrivne matematične naloge in jih posneli kot ppt predstavitev. Po slišanih navodilih so nastavili račun seštevanja in ga izračunali, nato pa na naslednji drsnici preverili opravljeno nalogo. Seštevali so tudi s pomočjo pripravljenih podlag, na katerih so bili zapisani računi seštevanja, nato pa so med zamaški poiskali pravilen rezultat in ga privili na podlago. Računali so lahko tudi s ščipalkami.

Na zadnji postaji, postaji DEDKA MRAZA, so primerjali števila po velikosti. Didaktični material, ki so ga pri tem uporabljali, so bile link kocke, Lego kocke in karte. Iz link ali Lego kock so zgradili dva stolpa, zraven položili ustrezno število in med števili ustrezen velikostni znak. Podobna naloga je bila s kartami, le da so med dve zaporedno izvlečeni karti (na njih so bila števila od 1 do 5) vstavili ustrezen velikostni znak.

Tako so učenci skozi igro in različne dejavnosti po postajah utrjevali števila do 5. Ob koncu so se v skupinicah pogovorili o tem, katera naloga se jim je zdela najbolj zanimiva, na katero postajo bi se najraje vrnili in zakaj, katera naloga jim je povzročala težave itd. Nekaj učencev je mnenje izrazilo tudi na glas.

Ob zaključku ure pa so v učilnico vstopile četrtošolke, ki so za učence prvega razreda izdelale Miklavža v njihovi velikosti in ga predale učencem z željo, da na kroge narišejo obraz, kako so se danes počutili, ter čustvenčke položijo v njegovo vrečo. Seveda je prvi dobri mož obdaril tako učence kot obiskovalce.

Dan je zbrzel mimo njih kot hitri vlak, vsi si ga pa bodo vtisnili v lep spomin.

 

Maja ŽNIDARIČ

 

Foto: F. Kekec

 

Prilagajanje dostopnosti spletišča